BIEDRONKI
7:30-8:30 Świetlica, przywitanie dzieci
8:30-9:10 Śniadanie (jedzenie przyniesione z domu)
9:15-9:45 Zabawy integrujące grupę
9:45-10:15 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą
10:15-10:30 Toaleta przed posiłkiem
10:30-10:50 Zupa-pierwsze danie w stołówce
11:00-11:45 Zabawy ruchowe w sali lub na podwórku, spacery
12:00-12:10 Toaleta przed posiłkiem
12:10-12:30 Obiad – drugie danie w stołówce
12:30 12:45 Toaleta: szczotkowanie zębów
12:45 14:00 Czas na odpoczynek, leżakowanie
14:10-14:15 Toaleta przed posiłkiem
14:15-14:45 Podwieczorek (jedzenie przyniesione z domu)
14:50-17:00 Świetlica, ćwiczenia indywidualne z dziećmi, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci
Motylki
7:30-9:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
9:00-9:15 Śniadanie na stołówce.
9:15-10:30 CNED Realizacja zadań edukacyjnych.
10:30-10:45 Zupa na stołówce.
10:50-11:50 Zabawy na placu przedszkolnym.
11:50-12:00 Przygotowanie do posiłku.
12:10-12:20 Obiad.
12:20-12:30 Czynności higieniczne (mycie zębów, toaleta)
12:30-14:00 CNED Realizacja zadań edukacyjnych.
14:00-14:30 Podwieczorek.
14:30-17:00 Zajęcia dodatkowe. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
Ślimaki
7:30-9:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
9:00-9:15 Śniadanie na stołówce.
9:15-10:20 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Realizacja zadań edukacyjnych.
10:20-10:30 Przygotowanie do posiłku
10:30-10:45 Zupa na stołówce
10:45-11:50 Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu; spacer
11:50-12:10 Przygotowanie do posiłku.
12:10-12:30 Obiad.
12:30-13:20 Odpoczynek
13:20-13:30 Czynności higieniczne (mycie zębów, toaleta)
13:30-14:00 Realizacja zadań edukacyjnych rozwijających sprawność grafomotoryczną.
14:10-14:30 Podwieczorek
14:30-17:00 Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci; wyjście na dwór
* PONIEDZIAŁEK – Dzień zabawek
* PIĄTEK – Dzień książki
PLAN ZAJĘĆ DODATKOWYCH ŚLIMAKI
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK |
---|---|---|---|---|
RYTMIKA 9.40-10.10 | JUDO 14.30-15.15 | PLASTYKA 9.40-10.10 | JUDO 14.30-15.15 | GIMNASTYKA 14.00-14.30 |
LOGOPEDIA OD 13.00 | TAŃCE 14.00-14.30 |
Kurs podstawowy klasa 1 i 2, kurs średni 1 i 2 Kurs francuskiego
12.45 – 13.00: Przywitanie, dzień, data, program dnia
13.00 – 13.30 Lekcja w oparciu o osobisty zeszyt – forma pamiętnika, gdzie uczniowie opisują, rysują, odnoszą się do wydarzeń i tematów klasowych lub prezentują je na tablicy… Raz w tygodniu: powtórzenie gramatyki i ćwiczenia, powtórka z odmian czasowników i ćwiczenia, historia i postaci historyczne, literatura (dzieła literackie), dyktando lub gry (krzyżówki, krzyżówki panoramiczne)
13.40 – 14.25: Francuski ćwiczenia, wybór tekstów z CNED (pierwsza część) lub według zaproponowanych tematów: Ekspoze przygotowane przez uczniów (tematy: Paryż, Bociany, Werner Von Siemens, autobusy elektryczne, Atomium…)
14.35 – 15.20: Francuski ćwiczenia i zbiór tekstów z CNED (druga część), wyjaśnienie słownictwa, ćwiczenia dotyczące wszystkich poruszonych pojęć
15.30 – 15.50: Rekreacja na zewnątrz lub zajęcia sportowe na sali, lub zabawy przy tablicy (labirynt, szubienica…), lub „czytelnia”
15.55 – 16.00: Porządkowanie klasy
NB /nota bene/: W każdy piątek od 14.35, organizowane są dodatkowe zajęcia w postaci kółek zainteresowań: Redakcja gazety, przygotowanie spektaklu, pisanie scenariusza, kręcenie filmu na video, podchody, lektura bajek przez nauczyciela… Uwagi: Uczniowie mają po 10 minut przerwy po każdej 45 minutowej lekcji… Klasowa biblioteka powadzona przez uczniów jest otwarta i dostępna w czasie przerw dla uczniów klas zerowych i starszaków.
Materiały pomocnicze dla nauczyciela:
Zeszyty z Krajowego Centrum Kształcenia na Odległość – CNED (… francuski, ale również odkrywanie świata, historii…), zbiór tekstów umożliwiający nauczycielowi wybór formy przeprowadzanych zajęć.
„Czytam samodzielnie, czytam samodzielnie” Wydawnictwo Nathan – Zbiór ćwiczeń ze słownictwem i grami.
„Sedidacta” – Ćwiczenia.
„Gramatyka francuska i impertynencka” J.L Fournier, wydawnictwo Payot.
„Już czytam” – komiksy, zbiór słownikowy, gier, żartów, szarad i zagadek.
Hatier wakacje, Paszport – powtórka z reguł.
Kilka stron internetowych (Môme.net, educaland…) oferujących historyjki, doświadczenia i tematyczne zbiory… Nauczyciel ma do dyspozycji również książki po francusku z małej, szkolnej biblioteki. Kształcenie odbywa się w języku francuskim, nagradzana jest aktywność: mówienie po francusku.